یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۴۶۷۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند

نشست تخصصی رسانه و سوگواری ایام محرم

نشست تخصصی رسانه و سوگواری ایام محرم
(یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۱۸

هم‌اندیشی تخصصی" رسانه و سوگواری ایام محرم " از سلسله نشست‌های رسانه  روز دو‌شنبه 3 شهریور ماه از ساعت    12 الی  14 در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزاری می‌شود.

همه‌گیری کرونا ویروس در ماه‌های اخیر، بسیاری از رخدادها و گردهمایی‌های فرهنگی و مذهبی را تحت الشعاع خود قرار داده است. به همین خاطر ستاد مقابله با کرونا و نهادهای مسئول محدودیت‌هایی را برای حفظ سلامتی عزاداران حسینی در نظر گرفته‌اند. در میان نهادهای فعال در زمینه تولید محتوا برای عزاداری سیدالشهدا(ع)، رسانه جمعی از جایگاهی ویژه برخوردار است. این نهاد فرهنگی با بهره‌مندی از شبکه گسترده کشوری، پتانسیل برقراری ارتباط با اکثریت قریب به اتفاق مردم را دارند. پتانسیلی که اگر به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، می‌تواند در وضعیت کرونایی امروز،بسیار مثمر ثمر باشد.. همین امر موجب شده تادفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این موضوع را در یک هم اندیشی مورد بررسی قرار دهد. در این نشست که با حضور پژوهشگران و صاحب نظران این حوزه برگزار می‌شود، این محورها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد:  

-         نقش رسانه‌ها در ارائه شیوه‌های خلاقانه برای حفظ کیفیت عزاداری و مصونیت از کرونا

-         شناسایی عوامل موثر بر موفقیت رسانه‌ها برای ایجاد همگرایی در میان عزاداران حسینی

-         نقش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی برای گردهمایی‌های حسینی

 سخنرانان:

- جناب آقای سید جمال هادیان طبایی زواره ،رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات

- جناب آقای دکتر حمید هنرجو ، پژوهشگر  فرهنگ و فعال رسانه

- سرکار خانم دکتر گیتا علی آبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

تعداد بازدید : ۱,۹۳۸
(یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید